Recent am participat la un webinar de nutritie. Unul din punctele discutate a fost daca nutritionistul, ar trebui sa simta ca a avut un esec atunci cand un pacient nu reuseste sa isi atinga obiectivul. Ei bine..nu!
Daca nutritionistul a venit cu toata cunostintele lui, cu anii de experienta, nu a lipsit la consultatii, planul lui alimentar a fost unul care sa poate sa fie tinut toata viata, a dat solutii, a oferit suport, el si-a facut mai mult decat partea lui.
In acest proces de schimbare a alimentatiei este de nevoie de 2: el si pacientul. Atunci intrebarea este: pacientul si-a indeplinit partea lui?
A respectat indicatiile, sfaturile, a apreciat motivarea oferita?
Aici va las pe fiecare dintre voi, care nu ati reusit sa ajungeti acolo unde trebuia/unde v-ati propus, sau nu v-ati mentinut sa va raspundeti cat de sincer puteti fara sa gasiti scuze( se accepta scuze atunci cand nu iti mai doresti, cand ai avut o problema grava de sanatate, un deces in familie, acces la hrana).
Pana atunci nu uitati ca voi sunteti cea mai importanta resursa a voastra, voi va ajutati sau sabotati.
Viviana